Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ahoj Praho, nemám kde přespat.

Vystupuju z vlaku. Kufr má 153,5 kilogramů a příruční zavazadlo jen 50 kilo. Ty schůdky mě zabíjí, čekám, že se každou chvíli převážím a sejmu pána přede mnou. Bože, doufám, že ten byt je blízko! Instrukce jsou jasné – zavolám holčině, která mě pustí do bytu a předá mi náhradní klíče, jelikož ty původní pošta opomněla. Vše je domluvené. Co by se mohlo stát?

Potácím se metrem, ruce už necítím, přísahám, že kulmu a žehličku na vlasy už nikdy nepoužiju! Jejich celková váha mě ničí! Bezva, ztratím se hned v metru a vylezu špatným východem, celé to musím obejít znovu, abych natrefila směr. Už chci být v bytě, odložit kufry, lehnout si a spát.

Dojdu na Zítkovi sady, sednu na lavičku, třepoucíma rukama si zapaluju cigaretu a volám slečně s klíči. Nebere to. Ok, asi si odskočila, má vypnutý zvuk a ještě ji navíc ten telefon určitě zapadl za postel. Nebere to ani dalších deset minut. Proboha, to se mi nemůže stát. Přece tu nezůstanu v Praze, s dvěma kufry večer sama.

Hurá! Na displeji se zobrazuje nejočekávanější hovor století, zvednu telefon s úlevou a slovy: „ Už jsem si myslela, že neexistuješ a já tu zůstanu v Praze sama. Jdu si do bytu pro ty klíče, ano?“ Na to mě, ale slečna odpověděla: „ Hele, já o ničem nevím jo…já jsem úplně mimo Prahu, v tom bytě nejsem od rána. Trošku problém, viď?“ No to si sakra piš, že je!

Nemůžu uvěřit, že se to opravdu stalo – stojím v parku, kufry kolem sebe, stmívá se a já nemám kde spát! Proč jsem se vůbec stěhovala takovou dálku? Připomene mi někdo ten důvod? Teď mě totiž ani jeden nenapadá. Byl to nejblbější nápad ze všech nejblbějších nápadů, který jsem kdy měla.

Když kolem mě projde třetí neoholený pán, táhnoucí za sebou vozík a žádající si cigaretu, napadne mě spásná myšlenka. Zavolat Koudymu, ten tu přece žije.

„Ahoj Koudy, dosti nepříjemná situace, ale mohla bych u tebe přespat? Nějak jsem se ocitla v Praze a nemám kam jít.“ Děkuji všem svatým za to, že dobří lidé ještě existují a poskytli mi azyl. Zašli jsme si na jeden velmi tuhý klokaní steak, který až moc nápadně chuťově připomínal vařenou roštěnou, prošli Prahu a navštívili kino. Nakonec ten večer nedopadl, tak špatně. A ráno jsem si konečně mohla pro ty jedinečné klíče.

Jen ty mé kufry byly pořád stejně pekelně těžké!

Autor: Iveta Kobylíková | středa 5.9.2012 22:27 | karma článku: 14,00 | přečteno: 1679x
  • Další články autora

Iveta Kobylíková

Nekojím - no a co?

Už v těhotenství se ženy rozdělují na dva tábory budoucích matek. Buďto sjíždíte emimino od rána do večera nebo na něho náhodou zabloudíte, když hledáte odpověď na otázku typu - je normální přibrat kilo za měsíc?

14.5.2017 v 18:05 | Karma: 28,34 | Přečteno: 1417x | Diskuse| Ona

Iveta Kobylíková

Hrůza šestinedělí

Tak jo. Musím si to přiznat. Celé těhotenství jsem řešila jenom ono těhotenství a nejvíc ze všeho porod. Já srab od přírody jsem měla hrůzu z neznáme bolesti, která mě čeká. Výsledek?

27.4.2017 v 10:37 | Karma: 36,58 | Přečteno: 4553x | Diskuse| Ostatní

Iveta Kobylíková

Recenze: Hašler a dokonalé Divadlo Na Vinohradech - hanba vám!

Dlouho jsem váhala, ne co napsat, ale jak to slušně napsat. Tak krásný, smutný, poučný příběh o Karlu Hašlerovi byl zprzněn čímsi, co se snažilo o cosi, vtipným něco. Nechoďte na toto představení - hrůzou a zbytečností se mu vyrovná jen Zkrocení zlé ženy v ND.

7.4.2014 v 21:45 | Karma: 17,81 | Přečteno: 1856x | Diskuse| Kultura

Iveta Kobylíková

RECENZE: Naši furianti a Divadlo v Dlouhé

Zpoza rohu jeviště se řítil Miroslav Táborský s kbelíkem plným ledové vody. Už jsem čekala, že ho položí na podlahu v rámci hasičského tréninku hry. Blížil se až k okraji hlediště a za běhu kbelík vylil. Jak poznal kritika sedícího v 1. řadě?

1.11.2013 v 7:30 | Karma: 14,73 | Přečteno: 1206x | Diskuse| Kultura

Iveta Kobylíková

Koncert O.H. a jeho Melody Makers: Když Vás hudba pohladí

Hned při druhém songu jsem se přistihla, že zavírám oči. Nikoliv únavou, účelem bylo pouhé vychutnání si hudby, tak aby mě nerušily žádné okolní vjemy. Já jsem si totiž vychutnávala hudbu s velkým H, samou její podstatu - nerušenou zbytečnými slovy, gesty či i pohledem na kapelu. Pouze jsem zavřela oči a prožila naplno ten moment, kdy hrají mistři.

28.10.2013 v 22:17 | Karma: 17,34 | Přečteno: 574x | Diskuse| Kultura
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Dostával jsem balíčky, ne peníze, řekl Bystroň ke kauze úplatků od Rusů

26. dubna 2024  16:37,  aktualizováno  16:50

Poslanec Alternativy pro Německo (AfD) Petr Bystroň v kauze možných úplatků od proruské sítě řekl v...

Wau, skvělé, úžasné. Podvodníci imitují známé weby, falešné jsou i komentáře

26. dubna 2024  16:39

Internetoví podvodníci zneužívají zavedené značky a snaží se tak z lidí vylákat peníze. Podvrhnuté...

Kontrast v odvodech v Kyjevě a venku je neskutečný, říkají reportéři iDNES.cz

26. dubna 2024  16:04

Podcast Únava vojáků i civilistů na Ukrajině je vysoká, ale stejně tak i morálka. Redaktor Michal Voska a...

Žena nedbala varování své banky, falešným makléřům poslala přes milion

26. dubna 2024  15:57

Podvodníkům naletěla dvaašedesátiletá žena z Jičínska, která nedbala ani upozornění ze své banky,...

  • Počet článků 41
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1701x
„Psát pro kritiky se nevyplatí, stejně jako dávat přivonět ke květinám někomu, kdo má rýmu.“
— Anton Pavlovič Čechov

Seznam rubrik