Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Koncert O.H. a jeho Melody Makers: Když Vás hudba pohladí

Hned při druhém songu jsem se přistihla, že zavírám oči. Nikoliv únavou, účelem bylo pouhé vychutnání si hudby, tak aby mě nerušily žádné okolní vjemy. Já jsem si totiž vychutnávala hudbu s velkým H, samou její podstatu - nerušenou zbytečnými slovy, gesty či i pohledem na kapelu. Pouze jsem zavřela oči a prožila naplno ten moment, kdy hrají mistři.

V počátcích mé puberty jsem ujížděla na Makareně a Spice girls. Neexistovalo nic lepšího než DJ Bobo a Backstreet boys. Pokud jsem v televizi omylem přepla na stanici, kde hrál Kristián, při poslechu zpěvu Oldřicha Nového se mi ježily chlupy. Neveřila jsem, že na klavír a ten ufňukaný hlas by sbalil Adinu.

Teď, o více než 10 let později sedím v sále divadla ABC a čekám na příchod Ondřeje Havelky a jeho Melody Makers. Jaká to ironie osudu.

Část kapely prochází na jeviště (na minutu přesně) přímo kolem diváků vedena svým vztyčným důstojníkem. Publikum při pohledu na ně okamžitě ztichne a čeká co se bude dít. Pan Havelka, s lehkostí a humorem, hned při první větě do mikrofonu získává diváky na svou stranu. Tady není žádná tréma, jde na něm vidět, že on ví co umí a moc dobře si uvědomuje co umí jeho kapela. A nemají důvod se stydět.

Poslechnu si povinné pozdravy a seznámení s diváky, jsem zvědavá na první song. Ten mi naznačí, zda vydržím hodinu a půl koncertu nebo o přestávce nenápadně opustím sál.

Rozehraje se první píseň a Ondřej Havelka nechává svou kapelu hrát alespoň chvíli samotnou. Hned, když se rozezní klavír a saxofón, ocitám se v jiné době. První mě napadá muzikál Chicago, představuji si dámy a pány v dobových šatech, jak tančí na parketě a popíjejí šampaňské. Důvodem mých představ není nezájem k právě hrajíci kapele,  že bych byla nezájmem nucena myslet jsem na něco jiného, ale kapela hraje tak dokonale věrohodně, že si připadám jako bych opravdu v jiné době a realitě byla. A tak se děje u všech písní a songů - klasický koncert zíráte na zpěváka, kapelu a podium celkově. Tady se, ale hraje hudba tak čistá a krásná, že ji nepotřebujete vidět, potřebujete ji jen slyšet, tak aby vám neunikla jediná sekunda, jediný tón, jediný nástroj. Nejsem odborník, nejspíš tam někde nějaká chyba byla - při sestavě tak početné kapely se to dá očekávat, já ji ale neslyšela. A lidé kolem mě také ne. Všichni jsme jen seděli a nechali se unášet tou krásnou hudbou. Na každý nástroj hraje totiž mistr. 

Není to však tím, že by se ve mně náhle vzbudil zájem o prvorepublikovou hudbu. Minulý rok jsem byla na plese, kde hrála místní ochotnická kapela stejný styl hudby a hralá tak špatně, že jsem byla přesvědčena o nemožnosti dobrovolného poslechu tohoto stylu hudby.

Ani teď se nestávám fandou stylu, který Melody Makers hrají. Stávám se fandou toho co umí. Vrcholem večera (i když byla píseň zahrána v 1. části koncertu) je jistě Půlnoční blues. Ta pomalá, tichá melodie mě nechává zapomenout na svět kolem. Protože všechnu energii a celou svou mysl odevzdávám poslechu. V převaze zahraničních písní jsem hrdá na to, že ta nejkrásnější je česká.

Po koncertu se na mysl vkrádá otázka, zda je to Ondřej Havelka a jeho Melody Makers. Není to spíš Melody Makers a Ondřej Havelka? Ondřej Havelka doprovází kapelu zpěvem, vtipem a tanečním umem. On nemůže být bez kapely a kapela nejspíš nemůže být bez něj.

Těžko vychválit jen jednoho muzikanta. Všichni, zdá se, ovládají své nástroje dokonale.

Škoda je, že jsem v sále byla nejspíš nejmladší. Tohle si uživá každý, kdo si váží umění. A Melody Makers jsou umění.

Autor: Iveta Kobylíková | pondělí 28.10.2013 22:17 | karma článku: 17,34 | přečteno: 574x
  • Další články autora

Iveta Kobylíková

Nekojím - no a co?

Už v těhotenství se ženy rozdělují na dva tábory budoucích matek. Buďto sjíždíte emimino od rána do večera nebo na něho náhodou zabloudíte, když hledáte odpověď na otázku typu - je normální přibrat kilo za měsíc?

14.5.2017 v 18:05 | Karma: 28,34 | Přečteno: 1417x | Diskuse| Ona

Iveta Kobylíková

Hrůza šestinedělí

Tak jo. Musím si to přiznat. Celé těhotenství jsem řešila jenom ono těhotenství a nejvíc ze všeho porod. Já srab od přírody jsem měla hrůzu z neznáme bolesti, která mě čeká. Výsledek?

27.4.2017 v 10:37 | Karma: 36,58 | Přečteno: 4553x | Diskuse| Ostatní

Iveta Kobylíková

Recenze: Hašler a dokonalé Divadlo Na Vinohradech - hanba vám!

Dlouho jsem váhala, ne co napsat, ale jak to slušně napsat. Tak krásný, smutný, poučný příběh o Karlu Hašlerovi byl zprzněn čímsi, co se snažilo o cosi, vtipným něco. Nechoďte na toto představení - hrůzou a zbytečností se mu vyrovná jen Zkrocení zlé ženy v ND.

7.4.2014 v 21:45 | Karma: 17,81 | Přečteno: 1856x | Diskuse| Kultura

Iveta Kobylíková

RECENZE: Naši furianti a Divadlo v Dlouhé

Zpoza rohu jeviště se řítil Miroslav Táborský s kbelíkem plným ledové vody. Už jsem čekala, že ho položí na podlahu v rámci hasičského tréninku hry. Blížil se až k okraji hlediště a za běhu kbelík vylil. Jak poznal kritika sedícího v 1. řadě?

1.11.2013 v 7:30 | Karma: 14,73 | Přečteno: 1206x | Diskuse| Kultura

Iveta Kobylíková

RECENZE RECENZÍ neboť Čím negativnější kritika, tím lepší kritik.

Nad moc věcma se nerozčiluju – například vydržím s klidnou tváří chyby v textu nejčtenějších českých novin (nemyslím Blesk, to nejsou noviny), trapné titulky českého bulvárního média (nebudu ho prezentovat či pomlouvat, ale podle mě vážně není Super) ani to, že hlavní zprávou dnešního dne je náš rozvádějící se pan premiér (co je komu do toho a proč by .mě měl zajímat jeho manželský život, restituce stejně pojedou dál). Trochu už mě ovšem ze židle zvedá česká divadelní kritika.

11.6.2013 v 20:28 | Karma: 9,52 | Přečteno: 396x | Diskuse| Kultura
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

  • Počet článků 41
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1701x
„Psát pro kritiky se nevyplatí, stejně jako dávat přivonět ke květinám někomu, kdo má rýmu.“
— Anton Pavlovič Čechov

Seznam rubrik